Polityka Prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania, gromadzenia oraz ochrony danych osobowych pozyskanych przez Kancelarię Adwokacką Urszulę Piątkowską-Banach (dalej: „Kancelaria” lub „Administrator”). Polityka została sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).


 

1. Administrator Danych Osobowych

 

Administratorem danych osobowych jest:
Kancelaria Adwokacka Urszula Piątkowska-Banach
ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa
e-mail: kancelaria@uplegal.pl


 

2. Zakres i Cele Przetwarzania Danych

  1. Cel świadczenia usług: Dane osobowe klientów oraz osób kontaktujących się z Kancelarią są przetwarzane w celu:

    • świadczenia usług prawnych (w tym reprezentacji i doradztwa prawnego),
    • prowadzenia korespondencji związanej z powierzonymi sprawami,
    • przygotowania, zawarcia i wykonania umów z klientami.
  2. Cel kontaktowy: Dane przekazywane przez formularze kontaktowe na stronie internetowej (jeśli takowe istnieją) lub w korespondencji mailowej wykorzystywane są wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie i prowadzenia dalszej korespondencji.

  3. Cel księgowy i podatkowy: Dane klientów mogą być również przetwarzane w celach rachunkowych, podatkowych i rozliczeniowych, aby wypełnić obowiązki wynikające z przepisów prawa (np. wystawianie faktur).

  4. Cel bezpieczeństwa i archiwizacji: Administrator może przetwarzać dane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami oraz w celach archiwizacyjnych, zgodnie z ustawowymi i zawodowymi wymogami dotyczącymi przechowywania dokumentacji.

  5. Marketing bezpośredni (jeśli dotyczy): Kancelaria może przetwarzać dane klientów w celach marketingowych wyłącznie na podstawie odrębnie wyrażonej przez nich zgody.


 

3. Podstawa Prawna Przetwarzania

  1. Świadczenie usług: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy).
  2. Wypełnianie obowiązków prawnych: art. 6 ust. 1 lit. c RODO (np. obowiązki rachunkowe, podatkowe, archiwizacyjne).
  3. Realizacja uzasadnionego interesu Administratora: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (m.in. dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, wewnętrzne cele administracyjne).
  4. Zgoda osoby, której dane dotyczą: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (np. w celach marketingowych, jeśli takowe przetwarzanie jest praktykowane).

 

4. Okres Przechowywania Danych

  1. Dane przetwarzane w celu świadczenia usług prawnych przechowywane są przez okres niezbędny do wykonania zlecenia, a następnie – zgodnie z wymogami prawa i etyki zawodowej – przez okres niezbędny do dochodzenia i obrony roszczeń oraz obowiązków archiwizacyjnych (np. 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym zamknięto sprawę, lub dłużej – w zależności od wymogów zawodowych i przepisów szczególnych).
  2. Dane przetwarzane na podstawie zgody (np. w celach marketingowych) przechowywane są do momentu cofnięcia zgody.
  3. Dane wynikające z przepisów podatkowych i rachunkowych przechowywane są przez okres wymagany przepisami prawa (co do zasady 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy).

 

5. Odbiorcy Danych

  1. W celu prawidłowego świadczenia usług oraz realizacji obowiązków prawnych dane mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
    • podmioty współpracujące z Kancelarią (adwokaci, radcowie prawni, aplikanci, doradcy, kancelarie notarialne),
    • dostawcy usług IT, księgowych, kadrowych, informatycznych, pocztowych, kurierskich, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań,
    • organy państwowe i inne podmioty publiczne (sądy, prokuratura, organy administracji publicznej) w zakresie określonym przepisami prawa.
  2. W każdym przypadku przekazywania danych Administrator gwarantuje, że odbiorcy ci zapewniają adekwatną ochronę danych osobowych, zgodną z wymogami RODO oraz przepisami krajowymi.

 

6. Prawa Osób, Których Dane Dotyczą

 

Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:

  1. Prawo dostępu do danych: uzyskanie potwierdzenia, czy dane są przetwarzane, oraz informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania.
  2. Prawo sprostowania: żądanie poprawienia nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych.
  3. Prawo usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”): w sytuacjach przewidzianych prawem.
  4. Prawo ograniczenia przetwarzania: w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
  5. Prawo do przenoszenia danych: otrzymanie w ustrukturyzowanym formacie danych, które zostały dostarczone Administratorowi.
  6. Prawo sprzeciwu: wobec przetwarzania opartego na prawnie uzasadnionym interesie Administratora.
  7. Prawo cofnięcia zgody: w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem, jeśli przetwarzanie odbywało się na podstawie zgody.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem w formie pisemnej na adres: ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa lub elektronicznej: kancelaria@uplegal.pl.


 

7. Dobrowolność Podania Danych

Podanie danych osobowych może wynikać z przepisów prawa (np. w sprawach podatkowych, księgowych, procesowych) lub z konieczności zawarcia umowy. W przypadkach, w których podanie danych nie wynika z obowiązku ustawowego lub umownego, jest ono dobrowolne, jednak może być niezbędne do realizacji usług świadczonych przez Kancelarię.


 

8. Zautomatyzowane Podejmowanie Decyzji i Profilowanie

Dane osobowe nie są wykorzystywane przez Administratora do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania w rozumieniu RODO.


 

9. Pliki Cookies i Technologie Śledzące

  1. Strona Kancelarii może wykorzystywać pliki cookies i inne podobne technologie w celu prawidłowego funkcjonowania i optymalizacji.
  2. Pliki cookies służą m.in. do utrzymania sesji użytkownika, dostosowania zawartości do preferencji użytkownika oraz tworzenia anonimowych statystyk odwiedzin.
  3. Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce, jednak może to wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.

 

10. Środki Bezpieczeństwa

Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wysoki poziom ochrony danych osobowych, stosując odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, w tym:

  • szyfrowanie transmisji danych (np. protokół SSL) w przypadku komunikacji elektronicznej,
  • wdrożone procedury uwierzytelniania i kontroli dostępu do systemów informatycznych,
  • regularne tworzenie kopii zapasowych (backup),
  • szkolenia zespołu z zakresu ochrony danych osobowych.

 

11. Zgłaszanie Naruszeń

W przypadku stwierdzenia naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych osoby, których dane dotyczą, są informowane zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO. Osoba, której dane dotyczą, ma również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).


 

12. Zmiany w Polityce Prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności w szczególności w przypadku zmian przepisów prawa lub zmian dotyczących sposobu przetwarzania danych. Aktualna wersja Polityki jest zawsze dostępna na stronie internetowej Kancelarii.


 

Wszelkie dodatkowe pytania dotyczące zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres e-mail: kancelaria@uplegal.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Kancelaria Adwokacka Urszula Piątkowska-Banach
ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa

Data ostatniej aktualizacji: 02.01.2025 r.